Porozmawiaj z nami

Buzz marketing w email marketingu

Buzz marketing to nic innego jak marketing szeptany. Polega o na tym aby jak największa liczba osób mówiła o Twojej firmie i marce. Często buzz marketing utożsamiany jest z marketingiem wirusowym, jednak w dobie dynamicznie zmieniającego się świata reklamy przechodzi on transformację z przekazów ustnych do działalności w Internecie. W mediach społecznościowych ten rodzaj marketingu przejawia się przez komentarze czy lajki.

People Marching with Bullhorns

Jak to może wyglądać w email marketingu? Przeprowadzając segmentację, określając strategię komunikacji ciekawym pomysłem jest wprowadzenie do oferty promocyjnej kodów rabatowych. Jak pokazują badania przeprowadzone na jednej z firm uzyskano dużo większą sprzedaż używając kodów rabatowych wielokrotnego użytku. Jak to zadziałało? Osoby, które zapisały się na newslettera otrzymały wysoki rabat na produkty (30%) i podzieliły się nim ze znajomymi. Tak  rozpoczął się marketing wirusowy! Znajomi przekazywali między sobą rabat i drastycznie wzrosła liczba użytkowników kupujących na stronie. I teraz rodzi się pytanie czy warto ograniczać użytkowników indywidualnym kodem rabatowym? Może warto stworzyć jeden kod i pozwolić działać buzz marketingowi! Jeżeli odczuwasz stagnację na stronie to możesz w wysyłanej wiadomości napisać wprost: Nie krępuj się, podziel się kodem z przyjaciółmi!

Co wpływa na to, że ludzie zaczną o Tobie mówić? Co wywoła buzz marketing?

8862379

Co myślisz o używaniu jednego kodu promocyjnego  we wszystkich wysyłanych wiadomościach? Jeżeli masz za sobą taką kampanię podziel się z nami jej efektami!

Napisane przez

3 komentarzy

  1. Krzysztof pisze:

    Witam ja pamiętam jeszcze czasy, kiedy mówili, że jak się chce coś sprzedać to trzeba dzwonić do listy, która się wcześniej zrobi znajomych i proponować im pokoleji. Później powchodziły dopiero inne formy promocji. Teraz mamy tego tyle, że nie da się tego przy uczciwej pracy nie wykorzystać. Buzz jest dobrym sposobem jednak ja uważam, że jak ktoś nie ma żyłki sprzedawcy to tak naparwdę nic nie pomoże.

  2. Piotrek pisze:

    Uważam, że użycie jednego kodu promocyjnego to nie najgorszy pomysł. Z doświadczenia wiem, że kody promo, działają na potencjalnych kupujących bardzo „przyciągająco”. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę „kod promocyjny” – na forach aż roi się od pytań o kody. Niejednokrotnie widać też, że te uniwersalne kody, są bardzo często udostępniane.

  3. Jakub pisze:

    Sądzę, że to dobra forma marketingu lecz jednak jeszcze trochę za mało znana. Swoją drogą kto by pomyślał, że to tak wszystko będzie wyglądało. Pamiętam czasy jak zakładało się stronę bez żadnych zabezpieczeń, ona sobie stała i nikt jej nie tknął bo nawet nikt o takich czymś nie słyszał. A teraz? To dopiero się trzeba pomęczyć.

Dołącz do dyskusji, buduj swój wizerunek ekspercki
i zyskaj mocny link pozycjonerski.


Zasady komentowania:
1. Linki w komentarzach mają usunięty parametr "nofollow" = dostajesz mocny link pozycjonerski do swojej strony,
2. Autor komentarza = słowo kluczowe => usunięcie komentarza,
3. Maksymalnie 1 link wychodzący ze słowa kluczowego w treści komentarza,
4. Możesz używać następujących tagów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
5. Komentuj, dyskutuj, baw się i rozszerzaj wiedzę:-)