Porozmawiaj z nami

O czym trzeba pamiętać projektując sklep internetowy

Zaprojektowanie wyjątkowego oraz efektywnego sklepu internetowego jest procesem bardzo czasochłonnym. Dlatego przygotowaliśmy skrótowy poradnik o tym, co jest niezbędne, aby Twój sklep działał prawidłowo i przyciągał nowych klientów. Oto 10 najważniejszych rzeczy jakie musisz przemyśleć przed zaprojektowaniem sklepu online.

1. Określ swoje cele: Musisz jasno sprecyzować swoje cele przed rozpoczęciem projektu. Dzięki temu zawsze będziesz wiedział do czego dążysz i masz pewność, że nie zboczysz z obranego wcześniej kursu. Możesz ustalić kilka celów, jednak należy pamiętać aby wzajemnie się nie wykluczały. Możesz mieć na przykład podstawowy cel, jakim jest zwiększenie swojego udziału w rynku oraz dodatkowy cel, jakim może być zmiana wizerunku Twojej firmy.

2. Nie zapominaj o znaczeniu marki: Twoja strona internetowa musi wizualnie odzwierciedlać kim jest Twoja firma, jaki jest Twój image. Ogólnie mówiąc określić Twoje najważniejsze wartości, jakie chcesz przekazać klientom.

g_-_-x-_-_-_54019x20140429141730_0

3. Pomyśl o swoich produktach: Każdy sektor gospodarczy charakteryzuje się inną specyfiką produktów. Co z tego wynika? Powinieneś zaprezentować swoje produkty w odpowiedni sposób. Wśród wielu innych elementów, musisz pomyśleć, czy strona produktu musi być prosta, czy wprost przeciwnie – powinna zawierać maksymalnie dużo szczegółów.

4. Kim są Twoi klienci: Przeanalizuj grupę docelową i dopasuj do niej interfejs strony sklepu online. Zrozumienie, tego kim są Twoi klienci pomoże Ci w określeniu ich oczekiwań związanych ze stroną oraz stopniem jej innowacyjności na jaki możesz sobie pozwolić w oparciu o ich umiejętności korzystania z oferowanego interfejsu.

5. Konkurent – wróg czy przyjaciel: niezależnie od branży w jakiej działasz powinieneś dokładnie przeanalizować konkurencję działającą na rynku, zarówno konkurentów bezpośrednich jak i potencjalnych. Zastanów się kim oni są i w jaki sposób prowadzą swoje sklepy Internetowe. Często możesz wiele się nauczyć od konkurencji odnośnie wprowadzania nowych rozwiązań na stronie www. Powinieneś jednak pamiętać, że kopiowanie rozwiązań konkurencji nie da Ci przewagi. Musisz przeanalizować ich działania, sprawdzić co można udoskonalić i to zrobić.

Napisane przez

2 komentarzy

  1. Marta pisze:

    Moim zdaniem jedną z najważniejszych rzeczy jest sam wygląd sklepu oraz wygląd produktów w nim prezentowanych. Ważne, by zdjęcia produktowe były realne, pozwalały na obejrzenie danego przedmiotu z wielu stron i perspektyw. Unikałbym typowych zdjęć z katalogów. Lepiej pokazywać „żywe” przedmioty, realne zdjęcia, a nie jakieś chińskie, Tego nie lubię najbardziej…

  2. Magda pisze:

    Witam ja muiszę powiedzieć, że marketing sieciowy nie jest taki bardzo trudny. Wystarczy mieć bloga, stronę, a także skierować ruch, na produkty, które się sprzedaje. Ważne jest jednak to, żeby mieć dobry produkt, wtedy sprzedaż jest przyjemnością.

Dołącz do dyskusji, buduj swój wizerunek ekspercki
i zyskaj mocny link pozycjonerski.


Zasady komentowania:
1. Linki w komentarzach mają usunięty parametr "nofollow" = dostajesz mocny link pozycjonerski do swojej strony,
2. Autor komentarza = słowo kluczowe => usunięcie komentarza,
3. Maksymalnie 1 link wychodzący ze słowa kluczowego w treści komentarza,
4. Możesz używać następujących tagów: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>
5. Komentuj, dyskutuj, baw się i rozszerzaj wiedzę:-)